Stoppe rust
Geir Fisketjøn
2004-01-12 21:49:27 UTC
Eg har sveist litt rundt det eine festet til førarsetet pga. av rusthol
gjennom hjulbuen, men siden verken utstyr eller kompetanse er heilt på topp,
var det umogleg å få det heilt tett under festet. Sveisen (og holet) er no
smurt inn med rustkiller, men eg ønskjer tips til kva eg helst bør fylle
holet med for å hindre vidare rusting. Eg ser for meg at rustkilleren har
lite å stille opp med dersom det byrjar å leggje seg drit i holet. I tillegg
ynskjer eg tips til kva eg bør smørje utanpå rustkilleren for at denne skal
overleve (på utsida - i hjulbuen altså).

Tek med glede imot altslags tips om "vidundermiddel" (helst lett
tilgjengelege, rimelege produkt... ala Biltema?) ein kan smørje på sveisar
eller rustangrep der det ikkje enno er hol. Er rustkiller bra greier? Kva
bør ein smørje utanpå denne for å beskytte han under bilen/i hjulbuar? Er
tectyl o.l. berre som eit konserveringsmiddel/voks slik at all rust må
fjernast/grunnast med t.d. rustkiller før påføring, eller stoppar tectyl
rust også?

Har forresten prøvd å nytte kvit "Hammerite" for å flekke over eit par små
rustflekkar i lakken på ein bil (etter først å ha gått over med Dremelen),
men det ser no ut til at rusten "piplar" gjennom. Er beskrivelsen på boksen
om at han nærmast "tryllar vekk" rust - samtidig som har gir eit bra
toppstrøk, litt overdriven kanskje?

Bilen er forresten ein Mitsubishi L-300 4WD, kort type og 90-modell. Ikkje
noko dollarglis altså, men er det nokon her som har oppfatningar om kor bra
slike bilar er beskytta mot rust?

Vennleg helsing Geir
Reinert
2004-01-13 07:55:14 UTC
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Etter 20år med rustne 15-20år gamle biler, har jeg kommet til at Owatrol gir
best resultat. Så er det bare å lakkere, evnt. Tectyl under bilen.

Arild Reinertsen
-gjenbruk er grønt
Geir Fisketjøn
2004-01-14 21:53:24 UTC
Post by Reinert
Etter 20år med rustne 15-20år gamle biler,
Og sidan bilen fungerer heilt greitt for deg sjølv, er det berre dumt å
kvitte seg med han (noko pengar er det jo ikkje å få for slike bilar). Litt
stell med passande rusthindrane stoff - og bilen held eit år til! ;o)
No er eg berre ute etter å finne fram til "passande rusthindrane" stoff!
Post by Reinert
har jeg kommet til at Owatrol gir
best resultat. Så er det bare å lakkere, evnt. Tectyl under bilen.
Kva slags stoff er Owatrol? Er det tilsvarande "rustkiller"? Altså at det
skal kunne smørjast rett på rust, men derimot ikkje gir noko slitesterk
overflate... Har du i så fall prøvd det opp mot rustkiller, og funne Owatrol
best? Kor kan eg eventuelt få tak i Owatrol?
www.owatrol.com får eg ikkje opp no...

Takk for tilbakemelding!

Vennleg helsing Geir
Tin Nguyen
2004-01-15 08:32:02 UTC
Post by Geir Fisketjøn
Post by Reinert
[...]
Owatrol er enkelt forklart en penetrende olje som tetter porene i
overflaten slik at oksygen ikke kommer til. Oljen danner en tynn
gjennomsiktlig hinne som etter tørking kan overmales med
alkydoljemalinger. Vanlige billakker er cellulose lakker som vil koke
ved påføring rett på Owatrol. Løsningen er et mellomlag med Hammerite
med billakk som topplag.

Jeg har bare gode erfaringer med Owatrol. Har prøvd alt mulig fra
Rustkiller til zinkgrunning, og rusten har alltid kommet tilbake etter
noen få måneder. Med Owatrol og Hammerite har det holdt i over 2 år, og
ennå er det behandlede området fortsatt helt rustfri. Dette er i
hjulbuen bak på bilen min hvor lakken hadde blitt slitt av fordi forrige
eier hadde montert for brede dekk å valse skjermkanten. Jeg brukte
forresten en Dreimel maskin og pusset rent før jeg malte over.

Tin
Gunnar C. Strand
2004-01-15 10:08:57 UTC
Post by Geir Fisketjøn
Post by Reinert
[...]
Husk at det er Ovatrol nr.1 og nr.2 Nr.1 er beregnet for å trekke inn i
treverk., så bruk nr.2
Du kjøper dette der dem selger maling.
--
Pappa Strand
'01 BMW 320i Touring ;-)
Tin Nguyen
2004-01-15 10:20:06 UTC
Post by Gunnar C. Strand
Husk at det er Ovatrol nr.1 og nr.2 Nr.1 er beregnet for å trekke inn i
treverk., så bruk nr.2
Du kjøper dette der dem selger maling.
Nei nei nei. Du skal bruke den som kun heter Owatrol Olje:
http://www.owatrol.com/produkter/owatrololje.htm

nr 1 (dvs D1) og 2 (dvs D2) er for trebåter.

Tin
Simen J. Malerbakken
2004-01-13 13:26:24 UTC
On Mon, 12 Jan 2004 22:49:27 +0100, "Geir Fisketjøn"
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Bare litt for possisjoneringen, har du hull hele veien fra hjulbuen
til setefestet?
Ja jeg vet du sitter "oppå forhjulet" i den bilen men da må det være
en flenge på minst 10-20 cm...

Skjær ut til du finner friskt metall, legg en plate og tilpass denne
til bilen, sveis denne fast, bruk punktsveis for ikke å belaste det
svake området (gamle platen) for hardt. (Dvs lag hjuller i den nye som
festepunkter) Når platen er montert spray på zinkgrunning, lakk, og
legg understelsmasse på undersiden.
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Zinkgrunning er fint, samme med tokomponent grunning fra feks Hagmans
som jo er tett og fin. Man bør behandle ytterflater (ned mot vei
asfalt, dekk etc med en tykk understellsmasse for å unngå steinskader
som kan forårsake rust.
Post by Geir Fisketjøn
[...]
IKKE bruk Hamreritte på bilen, dette er for massivt støpjærn og ikke
for tynt blekk.
Post by Geir Fisketjøn
Bilen er forresten ein Mitsubishi L-300 4WD, kort type og 90-modell. Ikkje
noko dollarglis altså, men er det nokon her som har oppfatningar om kor bra
slike bilar er beskytta mot rust?
Meget dårlig.
--
Simen Malerbakken
1990 Mercedes-Benz 300 TDT Vare

http://home.no.net/smalerba/stjerne/delesalg.htm
www.cool.no
Geir Fisketjøn
2004-01-14 22:23:28 UTC
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Mogleg at eg var litt upresis eller forklarte dårleg (feil bruk av begrep
kanskje), men det er ikkje noko stor flenge... Førarsetet har 4
innfestingspunkter som er litt ulikt utført. Det aktuelle festet er ei lita
plate (ca. 5x5cm) som er "bulka" opp og påsveist mutter under. Denne er
deretter festa (sveist) ganske rett ovanfor framhjulet. Når det då rusta i
sveisen der denne var festa i karosseriet, vart det hol heilt gjennom. Eg
vil tru litt i underkant av halve lengda rundt denne plata var rusta meir og
mindre gjennom, og etter litt sliping og sveising ser det no betydeleg betre
ut. Må berre få tetta (satsar på sparkel) det litla holet som ikkje var
mogleg å sveise + få på understellsmasse for at ikkje rustkilleren skal
slitast vekk.
Post by Simen J. Malerbakken
Skjær ut til du finner friskt metall, legg en plate og tilpass denne
til bilen, sveis denne fast, bruk punktsveis for ikke å belaste det
svake området (gamle platen) for hardt. (Dvs lag hjuller i den nye som
Sannsynlegvis den mest solide løysinga, men også langt meir arbeidskrevande
enn slik eg fekk ordna det... Holet var som sagt ikkje så stort.
Post by Simen J. Malerbakken
festepunkter) Når platen er montert spray på zinkgrunning, lakk, og
legg understelsmasse på undersiden.
Har lakk nokon hensikt under understelsmassen?
Post by Simen J. Malerbakken
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Dette skal altså vere ei god grunning mot stålbørsta rust (eg kan jo ikkje
sandblåse alt!)? Korleis stiller "ruskiller" seg samanlikna med forslaga
dine? Har ein sprayboks med zinkgrunning (CRC) ståande, så dersom det er
godt brukandes hadde det vore fint!
Post by Simen J. Malerbakken
asfalt, dekk etc med en tykk understellsmasse for å unngå steinskader
som kan forårsake rust.
Har i dag gått til innkjøp av "Rustbeskyttelse for undertstell -
fiberforsterket", som såg ut til å vere det mest solide Biltema hadde av
slikt. Får håpe det gjer nytten!

Det er vel ikkje slik å forstå at rusten må heilt vekk (d.v.s. slipast ned
til blankt metall) sjølv om det står "rengjøres for rust"? Planen er å berre
nytte stålbørste i hjulbuen og deretter sprøyte på "stoffet". Eg har jo
høyrt at ein skal passe seg for å "kapsle inn" rust slik at han arbeidar
vidare under lakken/massen...
Post by Simen J. Malerbakken
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Kva er problemet med å nytte Hammerite på tynt blekk? Eg har som sagt prøvd
det på eit par små flekkar, og det vart jo forholdsvis fint (kvitfargen
passar nokolunne mot lakken) samanlikna med raudbrune flekkar av rustkiller
og liknande. Som sagt har eg merka at litt rust har "pipla" gjennom allereie
(*skuffa*), men det hadde vel ikkje blitt betre dersom underlaget hadde vore
"massivt støpjærn"... eller?
Post by Simen J. Malerbakken
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Huff... :o( Vil det seie "dårleg samanlikna med den tids
rustbeskyttelsemetodar"? Har du eksempel på kva tilsvarande årmodellar
nyttar som er betre (forzinka karosseri e.l.?)?

Takk for tilbakemelding!

PS: Eg har kanskje "rustkiller" på hjernen, men sidan eg har nytta dette før
(og har ståande litt), hadde det vore greitt å vite om dette var eit
fullgodt alternativ.

Vennleg helsing Geir
Simen J. Malerbakken
2004-01-15 00:50:06 UTC
On Wed, 14 Jan 2004 23:23:28 +0100, "Geir Fisketjøn"
Post by Geir Fisketjøn
Har lakk nokon hensikt under understelsmassen?
Ja ikke all understellsmasse er vanntett, dermed er det fint om lakken
beskytter metallet mot fukt, og understellsmassen beskytter mot
steinslag.
Post by Geir Fisketjøn
Post by Simen J. Malerbakken
[...]
Zink er et stoff som enkelt forklart tæres bort før det begynner å
ruste, skal ikke lage en lang forklaring men det står anderledes på
spenningskjeden og dermed vil dette tæres på før det begynner å ruste,
normalt i veldig lang tid.
tokomponent grunninga er veldig tett, det er en annen måte å hindre
rust i å fortsette på, ved å tette så godt at luft ikke kommer til,
dermed reduseres korrosjonshastigheten.
Post by Geir Fisketjøn
Har i dag gått til innkjøp av "Rustbeskyttelse for undertstell -
fiberforsterket", som såg ut til å vere det mest solide Biltema hadde av
slikt. Får håpe det gjer nytten!
Hmm, vet ikke noe om biltema produkter bruker aldri det på verkstedet.
Sikkert helt ok.
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Dette på rust er omtrent som å helle bensin på bålet, da blir det
virkelig fart.
Hans Martin Haga kan nok bekrefte dette....
Post by Geir Fisketjøn
[...]
Jo, tynt blekk suger oksygen fra andre siden det er vanskeligere med
tykkere blekk.
Derfor kommer et igjen ganske fort.
Dessuten er den ikke tett nok, setter du to behandlede overflater
vedsiden av hverandre vil du se at støpejæn ruster langsomere enn
presset blekk.
Post by Geir Fisketjøn
Huff... :o( Vil det seie "dårleg samanlikna med den tids
rustbeskyttelsemetodar"? Har du eksempel på kva tilsvarande årmodellar
nyttar som er betre (forzinka karosseri e.l.?)?
Stålkvaliteten på de bilene er mildest talt elendig, tynt blekk som er
dårlig behandlet, mye bruk av returblekk ol har gjordt at japanske
biler, spesielt litt eldre er ekstremt dårlige mot rust.
Om trent alt av biler er bedre enn dette, og varebiler er enda
dårligere enn personbiler.
Post by Geir Fisketjøn
Takk for tilbakemelding!
Ingen årsak
Post by Geir Fisketjøn
PS: Eg har kanskje "rustkiller" på hjernen, men sidan eg har nytta dette før
(og har ståande litt), hadde det vore greitt å vite om dette var eit
fullgodt alternativ.
Bruk Rustbjørn det gjør ting i alle fall bedre over kort tid, men på
sikt er det lite å gjøre, annet enn å bytte delen.

Rust er det værste som kan skje med en bil, når det ruster er det bare
dyrt, alt annet går det an å reparer rust blir du aldri ferdig med,
det bare flytter seg rundt og kommer tilbake.

www.cool.no
Frode Strand
2004-01-15 11:29:34 UTC
Post by Geir Fisketjøn
Post by Simen J. Malerbakken
Meget dårlig.
Huff... :o( Vil det seie "dårleg samanlikna med den tids
rustbeskyttelsemetodar"? Har du eksempel på kva tilsvarande årmodellar
nyttar som er betre (forzinka karosseri e.l.?)?
Gamle japser er knapt beskyttet mot rust i det hele tatt.

fS